Újabb beszámolót kaptunk kitartó Zempléni-hegység rajongóinktól.

Losonczki József és Kowaczics Gyula most Tokaj-Bodrogkeresztúr-Tarcal 21 km-es szakaszt járták be a téli Zemplénben!

Vasárnap a Tokaji hegyen túráztunk. Kihasználtuk a havazás utáni jó időt és körbejártuk a hegyet a friss ropogós hóban. Tokajból kifelé indultunk Bodrogkeresztúr felé, és a város szélén található Terülj-Terülj Asztalkám étteremnél parkoltuk le a kocsit. Bodrogkeresztúr felé indultunk, majd kb. 100 méter után az első földúton balra fordulva kezdtük meg a  túránkat. Szőlő ültetvények között kapaszkodtunk fel a gerincre, ahol a Piros+ turista út vezet fel Bodrogketesztúrból egyenesen a TV adóhoz. Mi most jobbra fordultunk Keresztúr felé. Kb 2-300 m-hoszzú 3-4 méter magas löszfalak között haladtunk, majd a vízmosásból kiérve balra letértünk a Piros+ útról, és földutakon folytattuk utunkat Henye-domb és Kastélytábla érintésével. Kelet felé szép kilátás nyílik a Bodrog parton hosszan elterülő Bodrogkeresztúrra.

Nyugat felé fordulva Tarcalt  és a Szent Teréz kápolnát látjuk, míg Délre a tokaji Kopasz hegy látható. Dűlő utakon indultunk a Szent Teréz kápolna felé, majd kb 1,5 km múlva meg is érkeztünk a Kápolna dombhoz. A kápolnát nagyon szépen felújították 2 éve, nyitvatartási időben látogatható. A kápolna dombról szépen látható a TV torony és a Tarcal fölött álló Áldó Jézus szobor. Szőlő sorok között ereszkedtünk le a Degenfeld kastélyszállóig, majd a falun teljesen keresztül kell mennünk hogy felkapaszkodhassunk az Áldó Jézus szoborhoz. Ha nem tudjuk az utat a kápolnától a Jézus szoborig, mindig tartsuk szem előtt a templom tornyokat. A faluban található 2 templom ugyanis egymás mellett áll, és a templomok mögött található parkolóból tudunk felmenni a Jézus szoborhoz. Meredek aszfalt úton kapaszkodunk fel a viszonylag magas dombra, majd az aszfalt sétány végén 130 lépcsőfok vezet egyenesen a kb 15m magas szobor lábához. A szobor körül padokat találunk, ahol kipihenhetjük a séta fáradalmait. A szobor körül kialakított parkocskából páratlan kilátás nyílik a környékre. Keletre a bányatavat, mögötte a TV tornyot láthatjuk, Délre a távolban a kanyargó Tisza látható, alattunk Tarcal, távolabb a Taktaköz látható, Nyugatra pedig a kápolna domb a Szent Teréz kápolnával.

Kis pihenő után a kijelölt úton leereszkedtünk a bányatóhoz, ahol kis keresés után megtaláljuk a Piros- turista utat, amin egyenesen felkapaszkodhatunk a tokaji Kopasz hegy csúcsára, ahol a TV torony található. Hol meredekebb, hol lankásabb úton, erdőn, réteken kb 3km után a turista út kivezetett az aszfaltos szerpentin útra ami Tarcalról vezet fel a TV toronyhoz. Innen még kb 1,3 km és balra elérjük a sípályát. Most kb 10cm hó borította és a nyomokból ítélve páran már le is siklottak rajta. Innen még úgy 200m-t sétáltunk és elértük a csúcsot. Rövid pihenő és indultunk vissza a Piros- jelzésen, de úgy 100m után jobbra fordultunk és visszaindultunk a kiindulási helyünkre. A sípályával párhuzamosan ereszkedtünk le a hegy keleti oldalán. kb 2km séta után tértünk rá a Piros+ jelzésű turista útra, ami az északi gerincen vitt vissza Bodrogkeresztúr felé. Persze nem mentünk el Keresztúrig, hanem ahol utunk elején feljöttünk a gerincre, ott ereszkedtünk vissza Tokajba, a parkolónkba.

Tavasztól őszig kb 2 hetente járunk futni a tokaji hegyre Kowaczics Gyula barátommal, úgyhogy ismerjük a hegy nagy részét átszelő turista és dűlő utakat. Ha pedig „eltévedünk” örülünk neki, hogy új területeket ismerünk meg.  Miután lejöttünk a hegyről a Terülj-Terülj Asztalkámban átmelegedtünk, és még ajándék házi sütésű tökmagvas-vajas kiflit is kaptunk a forró capuccinó mellé. Aztán irány haza Nyíregyházára. Hamarosan visszatérünk kedvenc hegyünkre.

Mai túránk 21km volt és 700m szintemelkedést tartogatott nekünk, amit nagyjából 6 óra alatt tettünk meg az 5-10cm-es hóban.

Örülünk, hogy megosztottátok velünk. Várunk még sok képet és élménybeszámolót!

Küldje el kérdését, üzenetét!