Elkészült a FMP-E/1901/4.1/084 számú, „ABAKE A határ menti régiók vonzóbbá tétele a határokon átnyúló együttműködés révén” elnevezésű projekt keretén belül támogatott „Abaúj térségi turisztikai marketing stratégia”.
A turisztikai marketing stratégia az Aba Turisztikai Közhasznú Egyesület működési területére vonatkozóan készült, mely 14 települést foglal magában: Abaújkér | Abaújszántó | Abaújvár | Boldogkőújfalu | Boldogkőváralja | Gönc | Hejce | Hidasnémeti | Kéked | Mogyoróska | Regéc | Telkibánya | Hernádvécse | Vizsoly. A településlistát – a térség egybefüggősége, illetve az Egyesület által gondozott adatbázis kapcsán – kiegészítettük a következő településekkel: Arka | Fony | Göncruszka | Pányok. A stratégia természetesen nem készülhetett el anélkül, hogy figyelembe ne vettük volna a kapcsolódó térségeket, különös tekintettel a Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség, újabb nevén Tokaj és Nyíregyháza kiemelt turisztikai térségre, Miskolc és Kassa közelségét, hiszen Kassa megyével közös projekt keretében készült a stratégia.
Átfogó, szerteágazó és teljes képet adó szakmai anyag készült el, melynek főbb programpontjai az alábbiak:
– Az ABA desztináció-menedzsment rendszer megerősítése
– Márka teremtés, és márka-portfolió tervezés („sztorik Zemplén csücskében”)
– Marketingorientált kínálat-fejlesztés („Sztorik völgye” tematikus út létrehozása)
– Imázserősítő-marketing, kommunikációs, PR stratégiai-program
– Értékesítés támogató marketing-program
https://hellozemplen.hu/wp-content/uploads/STRATEGIAI-PROGRAM.pdf
Stratégiánk az ABAKE (FMP-E/1901/4.1/084) projekt részeként, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával valósul meg. A programról részletes információ a www.skhu.eu oldalon található. A dokumentumokban megtalálható információ nem feltétlenül tükrözi az Európai Unio hivatalos álláspontját.
További információ a projektről és a programról a www.skhu.eu és a www.viacarpatia-spf.eu weboldalon található